Wednesday 12 March 2014

Gear Review - Ibanez Soundgear SR745




Spec:

Neck: Mahogani
Body: Mahogani
Fretboard: Wenge
Pickup: Ibanez DX5N
Control: 1V 1T 3EQ

Satu-satu bass yg aku ade walaupun aku bkn bass player tp aku suka main bass. Beli sbb senang utk home recording dan juga aku mmg minat sound bass ibanez soundgear ni sbb mmg masuk dgn musik metal, bentuk pon bole tahan. Sblm ni aku dah ade ibanez soundgear 4 string, jual utk angkat bass ni, konon-konon nak try 5 string la pulak..haha. Overall sound dia mmg best utk metal, xcaya tanya basist band aku...haha.

8 comments:

  1. bass soundgear mmg top-notch (craftsmanship, playability, ergonomics, electronics) jika dibandingkan dgn bass jenama lain pada julat harga yg sama

    akupun guna SR300

    ReplyDelete
    Replies
    1. ade budget bro upgrade japan made nye, lg2 yg domestik nye model. dr segi kualiti dgn craftmanship antara indon dgn japan bole kata dkt2 sama tp taste aku lbh pd japan nye. tp japan nye harga makaih mahal, kalu naseb baek ade org jual 2nd, bole la dpt mrh ckit..huhu

      Delete
    2. kalau aku full time bassist maybe la blh dipertimbangkan angkat yg premium2 sket

      Delete
  2. haha, yg prestige tu mmg xmampu la, tp kalu rajin tgk mudah tu kalu nasib baek bole dpt yg japan dgn harga mrh, cam bes ni aku beli ikot mudah, dpt harga yg agak mrh jgk la..huhu

    ReplyDelete
  3. aku tak ada gitar bass...sebab dalam Amplitube ada patch efek " Gtr To Bass" . Tak payah dah beli bass. muahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je camtu tp nak kene guna bes sebnr jgk utk dpt feel cam alex webster..haha

      Delete
    2. kalau main live pun perlu ada bass secara fizikal... modelling just don't cut it (aku dah pernah cuba guna pod HD300, feel dan bunyi mmg lain)

      Delete
    3. guna untuk recording tak pe kot. hehehe

      Delete